Συζητώ με τον δημοσιογράφο Παναγιώτη Μπούρχα τα ζητήματα ασφάλειας στα πανεπιστήμια καθώς και το θέμα του αριθμού των εισακτέων. Σχετικά με το υπαρκτό θέμα ασφάλειας στους πανεπιστημιακούς χώρους, επισημαίνω ότι η λύση που θεσμοθετεί η κυβέρνηση, η οποία προβλέπει την παρουσία αστυνομικών δυνάμεων στα πανεπιστήμια, κινείται προς τη λάθος κατεύθυνση. Πέραν του ότι αποτελεί μία πρωτοφανή για τα ευρωπαϊκά δεδομένα επιλογή, υποστηρίζω ότι θα περιπλέξει παρά θα επιλύσει το πρόβλημα. Μεταξύ των άλλων, επιφέρει δύο κρίσιμα αρνητικά αποτελέσματα: Πρώτο, διασπά το μέτωπο της πλειοψηφίας στην πανεπιστημιακή κοινότητα το οποίο επιθυμεί να δοθεί ένα τέλος στο καθεστώς ασυδοσίας που επικρατεί και να δημιουργηθούν δομές ασφάλειας, χωρίς όμως την ανάμειξη της αστυνομίας και, δεύτερο, επιτρέπει στις μειοψηφικές ομάδες που δεν επιθυμούν να υπάρξει καμία ασφάλεια αλλά να συνεχιστεί το καθεστώς ασυδοσίας να «κρυφτούν» πίσω από το σύνθημα «όχι στην αστυνομία». Πολύ φοβάμαι ότι το αποτέλεσμα θα είναι αχρείαστη ένταση, χωρίς επίλυση του προβλήματος.
Αναφορικά με το ζήτημα του αριθμού των εισακτέων στα πανεπιστήμια, επισημαίνω ότι ενώ πράγματι δεν έχει κανένα νόημα να εισάγονται φοιτητές με επίδοση στις πανελλήνιες κάτω της βάσης, ταυτόχρονα οι επιλογές που οι απόφοιτοι του Λυκείου έχουν για την επαγγελματική τους πορεία είναι πολύ περιορισμένες. Τονίζω ότι εν προκειμένω είναι καθοριστικής σημασίας η αποτυχία των προηγουμένων πολλών ετών να αναπτυχθεί η τεχνική εκπαίδευση στη χώρα μας. Τα ΤΕΙ που είχαν δημιουργηθεί για αυτόν ακριβώς τον σκοπό απομακρύνθηκαν σταδιακά από τον προορισμό τους, διολισθαίνοντας προς μία κατεύθυνση σπουδών ανάλογη με εκείνη των πανεπιστημίων, έως ότου τελικά ενσωματώθηκαν σε αυτά. Υπενθυμίζω ότι υποκρίνονται όσοι σήμερα διαμαρτύρονται για την έλλειψη δημόσιας τεχνικής εκπαίδευσης στη χώρα μας, ενώ τα πολλά προηγούμενα χρόνια υποστήριζαν την πορεία των ΤΕΙ προς τη λεγόμενη «πανεπιστημοποίησή» τους ως κάτι το δήθεν «προοδευτικό». Τονίζω ότι η χώρα μας χρειάζεται σήμερα υψηλού επιπέδου τεχνική εκπαίδευση που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της οικονομίας μας και θα την τροφοδοτεί με ικανά στελέχη. Όλες οι νέες και οι νέοι μας θα πρέπει να μπορούν μετά τις λυκειακές τους σπουδές να χτίσουν μία αξιοπρεπή ζωή, σύμφωνα με τις φυσικές τους κλίσεις. Αλλά ο δρόμος προς αυτό δεν αφορά αποκλειστικά την πανεπιστημιακή τους εκπαίδευση. Υπάρχουν και άλλοι δημιουργικοί και παραγωγικοί δρόμοι. Και θα πρέπει να τους προσφέρουμε.